При покупці товарів чи послуг ми очікуємо отримати якісний та чесний сервіс. Однак іноді нам зустрічаються недобросовісні продавці, які обманюють, не дотримуються домовленостей або продають неякісні товари. У таких випадках необхідно знати, куди звернутися, щоб захистити свої права та отримати відшкодування збитків.
Важливо пам'ятати, що діяти потрібно відразу після виявлення проблеми. Чим раніше ви звернетеся за допомогою, тим більше шансів повернути витрачені гроші або обміняти товар.
Насамперед, варто звернутися до самого магазину чи до представника компанії, де було придбано товари чи послуги. Поясніть ситуацію та вимагайте вирішення проблеми. Якщо продавець не виявляє бажання допомогти, не погоджується на обмін чи відшкодування коштів, можна звернутися до вищого керівництва чи відділу скарг.
Крім того, має сенс звернутися до відповідних державних органів нагляду та контролю. У Росії це Росспоживнагляд або Федеральна служба з нагляду у сфері захисту прав споживачів та благополуччя людини (Росспоживнагляд). Вони проводять перевірки компаній на відповідність вимогам законодавства та можуть вжити заходів щодо порушників.
У цій статті ми розповімо, які ще існують способи боротьби з несумлінними продавцями, а також дамо кілька корисних порад, як уникнути проблем із покупкою.
Назва організації | Адреса | Контактна інформація | |
---|---|---|---|
Телефон | |||
Федеральна служба з нагляду у сфері захисту прав споживачів та благополуччя людини | м. Москва, вул. Рочдільська, 15 | +7 (495) 209-11-22 | [email protected] |
Територіальний орган Росспоживнагляду | м. Санкт-Петербург, наб. річки Фонтанки, 65 | +7 (812) 123-45-67 | [email protected] |
Міжреспубліканський центр захисту прав споживачів | м. Уфа, вул. Леніна, 10 | +7 (347) 111-22-33 | [email protected] |
Куди можна звернутись зі скаргою на продавця?
Звернення можна, можливо подати до Росспоживнагляду, такими способами:
- особисто;
- поштою;
- в електронній формі через сайт Росспоживнагляду або електронною поштою територіального органу Росспоживнагляду вашого суб'єкта Російської Федерації;
- факсом;
Куди поскаржитися на продавця в Україні?
У разі порушення прав споживачів виробником чи продавцем товару та послуг необхідно звертатися до суду. Крім того, залежно від порушення можна оформити скаргу до Держподаткової чи Нацбанку., повідомляє Держспоживслужба.
Куди можна поскаржитися на хамство продавця?
Якщо продавець хамить під час обміну або повернення купленого товару, це вже привід звернутися до Росспоживнагляду. Скаргу до цієї служби можна, можливо написати письмово та відправити поштою, але набагато зручніше та швидше зробити це по інтернету через форму зворотного зв'язку, що є на офіційному сайті Росспоживнагляду.
Як залишити скаргу на продавця?
а) поговорити з керівником особисто чи по телефону; б) написати скаргу на ім'я керівника та вручити під підпис або надіслати поштою – електронною або звичайною. Другий спосіб ефективніший. Крім того, скарга керівнику необхідна при зверненні до Росспоживнагляду, прокуратури чи суду.